Att inte se kunden framför dig ställer krav på både samtalsstyrning och tonläge. Vi tränar ett kundsamtal från start till mål för effektivitet och hög kvalitet.

Vi skräddasyr utbildningen så de passar era medarbetare.

Del 1 : Inledningen

En hälsningsfras som både är trevlig och tydlig är nyckeln till en bra start. Inledningen handlar också mycket om att kunden enkelt ska förstå rollerna i samtalet, hen får hjälp och du ger hjälp. Hen betalar, du får betalt.

Del 2 : Lyssna och analysera

Att lyssna är nyckeln till en bra dialog. Men lyssnar du för att förstå eller lyssnar du för att svara? Vi tränar dina frågor så de visar ditt engagemang och intresse för situationen och kunden.

Del 3 : Utbilda kunden

Denna del handlar om att överföra kunskap från dig till kunden. Genom att återanvända kundens ord och anpassa dig till rätt kunskapsnivå når ditt budskap fram.

Del 4 : Presentera lösning och avslut

Dags att knyta i hop säcken! Se till att kunden förstår vad som händer nu och vad som händer i framtiden. Var vända sig vid frågor? Hjälp sedan kunden ut ur samtalet på ett professionellt sätt.

Jesper Low

Coach

Med över 15 års erfarenhet av utbildning, föreläsning och försäljning använder Jesper sina bästa tekniker för att få dig utvecklas som kommunikatör. Jesper är engagerad, glad och inlyssnande som gör att alla i en kurs blir delaktiga. Många kunder berättar om att Jesper nått fram där andra gått bet.

Kontakta oss

Ibland behöver vi skräddarsy upplägget för er, då är det bra med kontakt. Maila oss eller slå en signal så hjälper vi till. Vi har vårt kontor i hjärtat av Norrköping, vid vattnet vid Bråvikens inlopp, välkommen hit.

Skicka ett meddelande

Kontakt

 

+46 10-220 32 44

info@kundvanligare.se

Vattengränden 2, 602 22 Norrkoping